МЕНЮ
ПЕРСПЕКТИВА
КУРС ВАЛЮТ
ОПИТУВАННЯ
КОНТАКТИ
PDF Друк e-mail

ПРО НИНІШНІ ПРОБЛЕМИ САМОРЕГУЛЮВАННЯ

АУДИТОРСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ

 

14 липня 2015 року

 

Лавренова Тетяна Іванівна (сертифікований аудитор з 1997 року, член Аудиторської палати України) у своїй статті «Чиновницьке свавілля проти незалежного аудиту» розповіла про те, як в останні місяці проти української аудиторської спільноти була розгорнута широкомасштабна війна з використанням «важкої артилерії» і підступних «ударів», які супроводжувалися кулуарними переговорами у високих міністерських кабінетах, повідомляють «Экономические известия».

 

 

Auditing-services

 

 

Міністерство економіки підготувало і пролобіювало затвердження Кабінетом Міністрів абсолютно дискримінаційного нормативного акту, спрямованого на повну монополізацію ринку аудиторських послуг групою аудиторських компаній, іменованих «Великою четвіркою». Із суті даного нормативного акту вбачається думка керівників профільного Міністерства, згідно з якою аудит великих державних держкомпаній мають право здійснювати тільки окремі, умовно міжнародні компанії, і ніхто інший.

 

Для внесення ясності: у законодавстві України відсутні такі поняття як міжнародний аудит або міжнародна аудиторська компанія. Це означає, що в Україні можуть працювати тільки аудиторські компанії, зареєстровані відповідно до законодавства України, – або під своїм ім'ям, або під ім'ям іноземних брендів, але по франшизі. Коли ж говорять про так звану «Велику четвірку», то мають на увазі PWC, Deloitte Touche Tohmatsu, Ernst&Young і KPMG.

 

Однак на ринку аудиторських послуг України представлені не самі ці компанії, а банально фізичні особи, які набули франшизу на ім'я відомих у світі аудиторських фірм. Таким чином, зазначені вище компанії насправді не є ніякими міжнародними, а такими ж вітчизняними, як і всі інші аудиторські компанії України.

 

Але, беручи до уваги вимоги зазначених вище нормативних актів, виходить, що всі аудитори в Україні рівні, але деякі таки рівніше.

 

В критеріях вибірковості фігурують цифри, що говорять, не про необхідні для виконання аудиту великих державних компаній ресурси аудитора, а швидше про ті межі, які найближчим часом не зможуть подолати конкуренти з фірм, що не входять до «Великої четвірки». Тут і вимоги до кількості працівників явно надмірні для робіт навіть на найбільших держкомпаніях, і вимоги до сертифікації співробітників за програмами, що просуваються в мережах «четвірки», а не за програмами, які розвивалися в Україні в останні роки в рамках співпраці з міжнародними (зокрема, європейськими) структурами.

 

У розрізі роботи міжнародних аудиторських компаній на українському ринку також доцільно згадати, що саме так звана «Велика четвірка» активно брала участь в приватизації передових українських підприємств, у перевірці річної фінансової звітності низки українських банків, а також і дуже активному консультуванні Державної фіскальної служби України часів Захарченка – Клименка. А ось чи дала ця співпраця очікуваний ефект у зменшенні зловживань і викоріненні корупції – питання неоднозначне. Такий же висновок напрошується і при аналізі нинішнього стану банківської сфери країни, який переростає в повну впевненість, якщо згадати катастрофічні результати так званої великої приватизації в Україні.

 

 

ЧИТАТИ ПОВНІСТЮ:

 

readmore