Помилка

СТАРТ ПРИВАТИЗАЦІЇ ПОРТУ «ЮЖНИЙ» РОЗПОЧАВСЯ ЗІ СКАНДАЛУ

 

24 січня 2015 року

 

Останнім часом у пресі все частіше висловлюється думка про те, що в порту «Южний» цинічно готують під «прихватизацію» для СКМ економічно найпривабливішу частину порту – 2 найбільш завантажених обробкою вантажів причалів, що забезпечують 80% вантажообігу порту.

 

А почалося все з того, що до приватизації «Южного» повернулися наприкінці 2014 року. Точніше, порт «Южний» почали готувати до передачі в концесію: Фонд державного майна України оголосив конкурс з відбору компанії, яка проведе оцінку вартості його активів (заявки на участь у тендері приймалися до 30 грудня 2014 року, а конкурс серед аудиторів відбувся 12 січня 2015 року).

 

 

port

 

 

У зв’язку з цим, пропонуємо Вашій увазі дві статті, присвячені даній тематиці, які проливають певне світло і вносять певну ясність відносно того, що ж зараз відбувається насправді навколо питання приватизації порту «Южний».

 

Так, у статті Костянтина Іванченка («Аргумент») під назвою «Порт для Ахметова?» автор пропонує для загального обговорення наступні питання:

 

  • Чому вирішили зупинитися саме на концесії?

 

  • Чому в концесію вирішили віддати саме порт «Южний», який приносить держбюджету істотний дохід і працює ефективно?

 

  • Чому настільки швидко проводиться конкурс з відбору аудитора? З чим пов’язаний поспіх?

 

  • Чи розглядається концесія малих і середніх портів, які сьогодні вкрай потребують інвестицій і працюють на межі виживання?

 

  • Наскільки прозорим планується сам концесійний конкурс порту «Южний»? Як буде оголошуватися інформація?

 

  • Яку користь отримає держава від концесії частині порту «Южний» – йдеться про одноразову вигоду і подальші надходження від роботи концесіонера в порту?

 

  • Які зобов’язання передбачаються для концесіонера, який отримає частину порту «Южний»? Яким чином концесіонер буде впливати на роботу порту і співпрацювати з іншими компаніями, які сьогодні працюють в цьому порту?

 

  • Чи розглядається можливість участі у концесійному конкурсі міжнародних логістичних компаній?

 

  • Яким має бути фіксований концесійний платіж? Сьогодні законодавство передбачає – не більш 7% від вартості активу. Чи буде переглядатися цей показник?

 

readmore

 

 

В іншій своїй статті під назвою «Порт «Южний» таки подарують Ахметову?» Костянтин Іванченко («Аргумент») намагається простежити у всій цій повній загадок історії «російський слід», стверджуючи, що з портом «Южний» ситуація виглядає таким чином, що здача одного з кращих портових активів на узбережжі Чорного моря в концесію Р. Ахметову, яка вже давно готувалася – насправді спецоперація з передачі цього стратегічного активу Кремлю.

 

readmore

 

 

Окремо відзначимо, що в цій же статті, автор використовує, в тому числі, і матеріали нашого сайту, щоправда, даючи їм при цьому якусь свою інтерпретацію. Зокрема, автор наводить думку Голови Всеукраїнської Асоціації Фахівців Оцінки (АФО) Степана Максимова про те, що концесія найбільшого порту України може бути визнана недійсною з причини «нібито недовіри до професіоналізму так званої «великої четвірки» (!) – Pricewaterhouse Coopers, Deloitte, Ernst&Young та KPMG».

 

Насправді ж, Степан Максимов говорив про те, що результати конкурсу можуть бути оскаржені, оскільки існує дискримінація саме українських оцінювачів, які не входять в міжнародну мережу аудиторсько-консалтингових компаній. Їх просто відтіснили від участі в конкурсі. Таким чином, влада нібито сумнівається в здатності українських компаній провести таку оцінку.

 

Що ж стосується міжнародних аудиторсько-консалтингових фірм, то йшлося про те, що дані компанії мають непогану репутацію і досвід. Однак, вони також були і учасниками міжнародних скандалів. З чого можна зробити висновок, що приналежність компанії до міжнародної мережі не є гарантією якості виконаних робіт і не надає апріорі таким компаніям пріоритетного права виконання робіт, в тому числі і з оцінки. Вимога належності до міжнародної мережі носить дискримінаційний характер і усуває конкуренцію компаній, що входять в міжнародну мережу, з іншими українськими компаніями, які якісно надають послуги, але не входять в міжнародну мережу.