Помилка

ЧЕРГОВА ПАСТКА ДЛЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ

АБО ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ В ЗАКОНОПРОЕКТІ №2047-1

 

06 жовтня 2019 року

 

Чому до цих пір держава не має свого власного авторизованого майданчика? В жодних нормативно-правових документах, зокрема і в Податковому кодексі України, ніде не заборонений державний електронний майданчик, який повинен бути введеним. Саме введення державного модуля вводу інформації і дасть можливість ліквідувати корупційну схему у сфері оцінки об’єктів нерухомості шляхом діджиталізації розрахунку податкової вартості нерухомості, яка забезпечується нині модулем електронного визначення оціночної вартості, розробником якого є держава в особі Фонду державного майна України.

 

 

Cherhova-pastka-dlya-hromadyan-Ukrayiny-abo-shcho-proponuyetsya-v-zakonoproekti-2047-1

 

 

«А вы думали, будет по-другому?

Когда ваша собака съедает тапочки в коридоре, у вас есть два выхода.

Или объяснить ей, что так делать нельзя, или всю жизнь работать

на обувной магазин, потому что вслед за тапочками она сожрет

ваши ботинки, сапоги, туфли, – в общем, всё, что встанет на пути ее очаровательной пасти.

Я это к тому, что всё происходит от безнаказанности…»

Ольга Черваковапарламентський кореспондент СТБ

 

 

Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ліквідації корупційних схем у сфері оцінки об’єктів нерухомості шляхом діджиталізації розрахунку податкової вартості нерухомості» як стверджується в Поснювальній записці до нього «розроблено з метою ліквідації корупційних схем у сфері оцінки нерухомого майна фізичних осіб, усунення проявів монополізації під час реєстрації інформації про таку оцінку, та спрямований на діджиталізацію розрахунку податкової вартості нерухомості фізичних осіб, що в результаті забезпечить зменшення витрат та часу громадян під час продажу нерухомого майна, а також унеможливить ухилення від сплати податків при продажу (обміні) нерухомості фізичними особами».

 

Виникає перше питання. Які ж корупційні схеми існують і як їх Законопроект пропонує усунути? В Пояснювальній записці однозначно визначено, що корупційні схеми впроваджують оцінювачі, оскільки «суб’єкти оціночної діяльності все одно намагаються «обдурити» державний модуль перевірки оціночної вартості задля заниження вартості об’єкта оподаткування». Для усунення цих схем законопроект пропонує «розширити звужений на сьогоднішній день функціонал авторизованих електронних майданчиків, наділивши їх функцією автоматичного визначення (розрахунку) податкової вартості нерухомого майна, що продається фізичними особами», що в результаті «повністю усуває людський фактор (оцінювачів) та фактор корупції при визначенні вартості нерухомого майна».

 

Саме така «діджиталізація в процесі визначення (розрахунку) податкової вартості об’єктів нерухомості дозволить виключити корупціогенні фактори при визначенні податкової вартості та повністю усуне можливість для зловживань». Але, що найбільш вражає як найочевидніша брехня, що «завдяки Законопроекту буде усунуто прояви монополізму і, як наслідок, відбудеться зниження цін на послуги авторизованих електронних майданчиків».

 

По-перше, які ж прояви монополізму, що існують буде усунуто, адже авторизовані електронні майданчики не тільки залишаються, а будуть наділені ще й більшими функціями. А відповідно до ст.172 Податкового кодексу України майданчики повинні мати «підтверджену підписаним протоколом обміну між усіма вже авторизованими електронними майданчиками можливість використовувати інформацію та документи, які були розміщені на одному авторизованому електронному майданчику, з будь-якого іншого вже авторизованого електронного майданчика». Хіба монополізм не в цьому?

 

А по-друге, за рахунок чого «відбудеться зниження цін на послуги авторизованих електронних майданчиків»? Дійсно, зараз авторизовані електронні майданчики беруть непомірно велику плату лише за передачу інформації зі звіту до Єдиної бази даних звітів про оцінку з модулем електронної перевірки визначеної оцінювачем вартості. Невже після розширення звуженого на сьогоднішній день функціоналу авторизованих електронних майданчиків, наділивши їх функцією автоматичного визначення (розрахунку) податкової вартості нерухомого майна, що продається фізичними особами, відбудеться зниження цін на послуги цих майданчиків? Тоді як пояснити високі ціни на послуги майданчиків, що існують зараз, при їх звуженому функціоналі. Обман, обман та й годі.

 

А тепер до головного. А чи потрібно розширювати функціонал авторизованих електронних майданчиків, наділивши їх функцією автоматичного визначення (розрахунку) податкової вартості нерухомого майна? Для цього потрібно сказати, а що є зараз, яким чином обраховується так звана «податкова вартість», яку хочуть впровадити ініціатори Законопроекту 2047-1?

 

Фонд державного майна України запровадив і затвердив Порядок ведення Єдиної бази даних звітів. Відповідно до ст.172 Податкового кодексу України «Єдина база даних звітів про оцінку – інформаційно-телекомунікаційна система, до складу якої входять база даних та модуль електронного визначення оціночної вартості (з метою перевірки вартості об’єктів оподаткування, внесеної суб’єктом оціночної діяльності). Єдина база даних звітів про оцінку забезпечує розміщення, створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про об’єкт нерухомості та його вартість (крім інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки), електронне визначення оціночної вартості, автоматичний обмін інформацією і документами з авторизованими електронними майданчиками та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до яких здійснюється за допомогою мережі Інтернет».

 

Отже, модуль електронного визначення оціночної вартості з  метою перевірки вартості об’єктів оподаткування вже є. Його розробником є держава в особі Фонду державного майна України. Цей модуль електронного визначення оціночної вартості і передає результати визначення вартості автоматично авторизованим електронним майданчикам. Так в чому ж полягає розширення функціоналу авторизованих електронних майданчиків, шляхом наділення їх функцією автоматичного визначення (розрахунку) податкової вартості нерухомого майна, що продається фізичними особами? А все дуже просто. Як і тепер  модуль електронного визначення вартості буде розраховувати цю вартість і передавати результати визначення вартості автоматично авторизованим електронним майданчикам. А що ж залишається майданчикам? А лише оприлюднити її. Таке оприлюднення є і нині, коли як сказано в Пояснювальній записці «суб’єкти оціночної діяльності все одно намагаються «обдурити» державний модуль перевірки оціночної вартості задля заниження вартості об’єкта оподаткування».

 

Таким чином, авторизовані електронні майданчики як і раніше «паразитуватимуть» на модулі електронного визначення оціночної вартості, розробником якого є держава в особі Фонду державного майна України.

 

Залишається лише одне питання до всіх. Чому до цих пір держава не має свого авторизованого майданчика? В жодних нормативно-правових документах, зокрема і в Податковому кодексі України, ніде не заборонений державний електронний майданчик, який повинен бути введеним. Саме введення державного модуля вводу інформації і дасть можливість ліквідувати корупційну схему у сфері оцінки об’єктів нерухомості шляхом діджиталізації розрахунку податкової вартості нерухомості.

 

Діджиталізація розрахунку податкової вартості нерухомості існує і тепер, а забезпечується вона шляхом функціонування модуля електронного визначення оціночної вартості, розробником якого є держава в особі Фонду державного майна України.

 

А от усунення корупційної схеми у сфері оцінки об’єктів нерухомості для оподаткування можна досягнути дуже просто – шляхом впровадження державного авторизованого електронного майданчика, а простіше – державного модуля вводу інформації.

 

 

Степан Максимов