НАЗАД В МАЙБУТНЄ: ЦІНИ НА ЖИТЛО ДОСЯГЛИ РІВНЯ ДВАНАДЦЯТИРІЧНОЇ ДАВНИНИ
05 листопада 2016 року
Проведений фахівцями Громадської організації «Всеукраїнська Асоціація Фахівців Оцінки» (АФО) аналіз ринку житла в Київському регіоні за період з 2001 по 2016 роки, показує, що на ринку продовжує переважати явно виражений спадаючий тренд, а рівень самих цін на житло вже досяг показників дванадцятирічної давнини.
Всі вже давно звикли до того, що окремі групи експертів на ринку нерухомості України ось уже котрий рік немов мантру продовжують повторювати один і той же прогноз щодо подальшої, на їхню думку, динаміки цін на жадані квадратні метри: на даний момент ринок «досяг дна» і, як наслідок, очікується неминуче поступове зростання цін. Як правило, такі експерти аргументують свою позицію дуже просто – квадратний метр коштуватиме менше, ніж на даний момент, вже ніколи не буде. Ось тільки сам ринок продовжує демонструвати абсолютно протилежну динаміку.
Проведений фахівцями Громадської організації «Всеукраїнська Асоціація Фахівців Оцінки» (АФО) аналіз ринку житла в Київському регіоні за період з 2001 по 2016 роки, в свою чергу, показує, що на ринку продовжує переважати явно виражений спадаючий тренд, а рівень самих цін на житло вже досяг показників дванадцятирічної давнини.
При цьому все вказує на те, що стагнація на ринку, викликана різкою зміною реальної платоспроможності населення, триватиме, провокуючи подальше падіння цін. Серед основних негативних чинників, що впливають на загальний тренд, можна виділити наступні:
Таким чином, виникає природне запитання: чи є нерухомість капіталом і чи можна сьогодні її покупку вважати вигідною інвестицією? Розпочата в 2014 році друга фаза спаду на ринку нерухомості показує, що придбання квадратних метрів неможна в цілому сприймати як інвестицію, спрямовану на збереження або примноження капіталу. І дуже схоже, що найбільший спад на ринку відбудеться саме тоді, коли більша частина людей усвідомить це, перегляне своє ставлення до питання цінності нерухомості і зрозуміє помилковість тих понять, які нав’язувалися їм в період з 2001 по 2008 роки, коли на ринку створювалася величезна мильна бульбашка.
|