Ошибка

АМКУ В ОЧЕРЕДНОЙ РАЗ СТАНОВИТСЯ НА ЗАЩИТУ

ОЦЕНОЧНОГО СООБЩЕСТВА УКРАИНЫ

 

16 декабря 2016 года

 

В Антимонопольном комитете Украины (АМКУ) рассматривается вопрос соответствия требованиям законодательства о защите экономической конкуренции в действиях Национальной комиссии, осуществляющей государственное регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг (НКРЭКУ), которые заключаются в определении четырех аудиторских компаний (Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst&Young, KPMG), которые могут предоставлять услуги по независимой оценке активов в сфере электроэнергетики.

 

 

AMKU-v-ocherednoy-raz-stanovitsya-na-zashchitu-otsenochnogo-soobshchestva-Ukrainy-1

 

 

Ще у листопаді 2015 року Національний банк України (НБУ) на вимогу Антимонопольного комітету України та громадських організацій оцінювачів України переглянув критерії відбору суб’єктів оціночної діяльності і скасував постанову Правління НБУ від 25.09.2014 за №602 «Про заходи щодо забезпечення повернення кредитів, наданих Національним банком України», окремі положення якої встановлювали дискримінаційні обмеження доступу до проведення оцінки майна та майнових прав для цілей рефінансування банків лише тих суб’єктів оціночної діяльності, які входять до міжнародної мережі аудиторсько-консалтингових фірм або міжнародної мережі консультантів з нерухомості. З того часу минуло трохи більше року і нині АМКУ знову вимушений ставати на захист оціночної спільноти України.

 

На цей раз предметом дослідження АМКУ щодо відповідності вимогам законодавства про захист економічної конкуренції стали дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), які полягають у визначенні чотирьох аудиторських компаній (Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst&Young, KPMG), що можуть надавати послуги з незалежної оцінки активів у сфері електроенергетики.

 

Так, зокрема, у своєму офіційному запиті до Всеукраїнської Асоціації Фахівців Оцінки (АФО) про надання інформації АМКУ зазначає, що Методика оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затверджена наказом Фонду державного майна України від 12.03.2013 за №293 (зі змінами) та зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 29.03.2013 за №522/23054 (далі – Методика) передбачає особливості оцінки активів підприємств, що здійснюють діяльність у сферах розподілу електричної енергії (передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та постачання електричної енергії, а також підприємств з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами.

 

У зв’язку з цим, АМКУ на виконання вимог Законів України «Про Антимонопольний комітет України» та «Про захист економічної конкуренції» проводить повне, всебічне та об’єктивне дослідження щодо того, чи не є положення Протокольного рішення НКРЕКП від 20.08.2015 за №5, яким встановлено, що незалежна оцінка активів, що проводиться відповідно до Методики має здійснюватися із залученням представників однієї з чотирьох провідних аудиторських компаній Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst&Young та KPMG, такими, що стримують, обмежують, негативно впливають на розвиток конкуренції на ринку послуг з незалежної оцінки активів у сфері електроенергетики.

 


AMKU-v-ocherednoy-raz-stanovitsya-na-zashchitu-otsenochnogo-soobshchestva-Ukrainy-2


 


AMKU-v-ocherednoy-raz-stanovitsya-na-zashchitu-otsenochnogo-soobshchestva-Ukrainy-3


 

У свою чергу АФО запрошує всіх зацікавлених осіб вже найближчим часом звернутися до виконавчої дирекції організації з метою надання своїх поглядів, думок та пропозицій щодо даного питання, а також прийняття активної участі у підготовці максимально повної, розгорнутої, всебічної та об’єктивної відповіді у контексті порушених питань на вимогу Антимонопольного комітету України.

 

 

AMKU-v-ocherednoy-raz-stanovitsya-na-zashchitu-otsenochnogo-soobshchestva-Ukrainy-4