Ошибка

ОБ ОБЩЕДОСТУПНЫХ ИСТОЧНИКАХ ИНФОРМАЦИИ

ДЛЯ ТРАНСФЕРТНОГО ЦЕНООБРАЗОВАНИЯ

 

02 декабря 2016 года

 

Государственная фискальная служба Украины в своем письме от 18.11.2016 за №24927/6/99-99-15-02-02-15 предоставила консультацию для юридических лиц относительно некоторых вопросов трансфертного ценообразования, в частности, относительно возможности использования в качестве общедоступных источников информации о сопоставимых операциях и лицах для установления соответствия условий контролируемой операции принципу «вытянутой руки» коммерческих баз данных компаний, если информация из этих баз является открытой (общедоступной), а сами данные не являются конфиденциальной, секретной или служебной информацией и не представляют коммерческую тайну.

 

 

On-public-sources-of-information-for-transfer-pricing

 

 

Державна фіскальна служба України у своєму листі від 18.11.2016 за №24927/6/99-99-15-02-02-15 надала консультацію для юридичних осіб щодо деяких питань із трансфертного ціноутворення, зокрема, щодо можливості використання у якості загальнодоступних джерел інформації про зіставні операції та осіб для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» комерційних баз даних компаній, якщо інформація з цих баз є відкритою (загальнодоступною), а самі дані не є конфіденційною, таємною або службовою інформацією та не становлять комерційну таємницю.

 

Далі наведено повний текст податкової консультації ДФС:

 

Лист ДФС від 18.11.2016 №24927/6/99-99-15-02-02-15

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо деяких питань із трансфертного ціноутворення та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

 

Відповідно до п.п. 39.5.3.1 п.п. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу платник податків та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, використовують джерела інформації, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій згідно з п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, зокрема:

 

а) інформацію про зіставні операції платника податку, а також інформацію про зіставні операції його контрагента - сторони контрольованої операції з непов’язаними особами;

 

б) будь-які інформаційні джерела, що є загальнодоступними та надають інформацію про зіставні операції та осіб.

 

Підпунктом 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу встановлено, що контролюючий орган використовує ті самі джерела інформації, що й платник податків, якщо не доведено, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень зіставності комерційних та фінансових умов операцій. При цьому для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами неконтрольованих операцій контролюючий орган не має права використовувати інформацію, яка не є загальнодоступною (зокрема, інформацію, доступ до якої наявний тільки в органів державної влади).

 

При цьому, відповідно до Кодексу та положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 № 236, ДФС не уповноважена визначати перелік джерел, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій для цілей трансфертного ціноутворення.

 

Зазначені у запиті комерційні бази даних, а саме бази даних компаній Bureau Van Dijk (Orbis, Amadeus, RUSLANA), Інтерфакс (Спарк), містять інформацію про фінансові дані компаній, ставки роялті, процентні ставки за фінансовими інструментами тощо.

 

Оскільки ці дані не є конфіденційною, таємною або службовою інформацією та не можуть становити комерційну таємницю, інформація з цих баз даних є відкритою (загальнодоступною).

 

Враховуючи викладене, вважаємо, що комерційні бази даних компаній, а саме Bureau Van Dijk (Orbis, Amadeus, RUSLANA), Інтерфакс (Спарк), можуть використовуватися як загальнодоступні джерела інформації про зіставні операції та осіб для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» згідно з п. «б» п.п. 39.5.3.1 п. 39.5 ст. 39 Кодексу.

 

Крім того повідомляємо, що зміст Настанов Організації економічного співробітництва та розвитку щодо трансфертного ціноутворення для транснаціональних компаній та податкових служб може слугувати орієнтиром у напрямі, зокрема, вибору застосування методів трансфертного ціноутворення.